UMK - strona główna Wydział Sztuk Pięknych - strona główna
Aktualności
Aktualności
Aktualności
Aktualności
Aktualności
Aktualności
Aktualności
Polski English
WYDARZENIA I KOMUNIKATY
Wspólne projekty gier, czyli międzywydziałowa współpraca studentów

26 marca 2018 r. odbyło się podsumowanie konkursu ogłoszonego na początku semestru zimowego przez dwa Wydziały: Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej oraz Sztuk Pięknych i realizowanego we współpracy z firmą Vivid Games. Udział w konkursie polegał na opracowaniu koncepcji gry na urządzenia mobilne lub gry wieloplatformowej wraz z propozycją jej opracowania plastycznego. W lutym zespoły zaprezentowały przed komisją konkursową swoje pomysły. Jury w składzie: dr hab. Anna Bartkiewicz i mgr Łukasz Goraczewski z WFAiIS, dr hab. Nikodem Pręgowski i dr hab. Marcin Jaworski z WSP oraz mgr Patryk Hamerlak z Vivid Games, nagrodziło i wyróżniło cztery projekty studentek WSP:

Speedrun Roksany Sadowskiej i Patrycji Parzych,
Schrupaszcza Martyny Łazarz i Weroniki Kułakowskiej,
Cherry on the top Beaty Kozłowskiej i Pauliny Falszewskiej,
Fiubździu Aliny Śmietany.

Projekty te powstały w ramach zajęć Multimedia w Zakładzie Plastyki Intermedialnej na WSP pod opieką dr Doroty Chilińskiej i dr. Tomasza Wlaźlaka. Nagrodą w konkursie jest realizacja prototypów dwóch nagrodzonych gier w ramach pracowni zespołowej na sekcji Tworzenie gier na drugim stopniu kierunku Informatyka Stosowana na WFAiIS. Autorkom i prowadzącym serdecznie gratulujemy!

Opis projektów:

Schrupaszcza

Głównym bohaterem gry jest owadożerna roślina, wokół której latają i chodzą różne owady. Roślina porusza się wyginając łodygę na boki, w celu zjedzenia otaczających ją insektów. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów poprzez łapanie odpowiednich insektów.

Speedrun

Jest to projekt gry na urządzenia mobilne, której bohaterem jest mrówka, uciekająca przed pożarem lasu do podziemnego schronu. Gracz steruje owadem, który powoli opada trzymając się listka pełniącego funkcję spadochronu, począwszy od koron drzew, poprzez wysokie krzewy, trawę, korzenie, kopalnię skończywszy na jaskini.

Fiubździu

Gra rozgrywa się w organizmie człowieka. Poszczególne plansze obrazują funkcje różnych części mózgu, w humorystyczny sposób wyjaśniając jego działanie, przy pomocy zręcznościowych mini gier. Każda z nich utrzymana jest w innej stylistyce. Przejście poszczególnych etapów nagradzane jest rysunkami, które na koniec utworzą surrealistyczną historię.

Cherry on the top

Platformowa gra 2D. Postacią, którą porusza gracz jest wisienka. Cukiernik, który przyrządzał piętrowe ciasto, oddzielił ją od jej brata, który stał się tytułową „wisienką na torcie”. Zadaniem gracza jest przedostanie się przez warstwy na szczyt tortu, po to, by powrócić do brata wisienki i wspólnie uciec od nadciągającego niebezpieczeństwa, którym jest topnienie warstw tortu, spowodowane przez płonące świeczki.

Zdjęcia z wręczenia dyplomów: dr Dorota Chilińska